G-3M7Z8QEZ0G G-3M7Z8QEZ0G 8220721947
top of page
Yale Doorman L3S

Yale Nödhjälp

Yale Nödhjälp är en tjänst som vi erbjuder som Yale Installer Partner. Vad det innebär för dig som kund och hur det fungerar är svårt att veta.

Här på sidan berättar vi mer.

Yale Installer Partner

Yale Nödhjälp

Yale Installer Partner

Vill du kontakta Yale innan du kontaktar oss?

Samtal till Yales Support helgfria vardagar 09:00-17:30

+46 16 55 11 250

Till Yalehome.se och deras sida för support:

https://yalehome.se/yale-support/teknisk-support

Yale_smarta hem_clean.png

Yale Installer Partner

Vi kommer alltid erbjuda installation av din Yale produkt direkt från oss på Familjeföretaget BC Låsservice AB.
Det är oavsett om du köper din Yale Produkt av oss eller från någon annan.

Alla (99%) av våra Yale produkter har sålts med installation sedan September 2023 och det fortsätter vi med framöver också.

Självklart kan man köpa Yales produkter från oss utan installation.

Installationen från oss är en trygghet för dig som kund vilket återspeglas i att alla kunder sedan September 2023 valt oss som installatör. 

Yale Installer Partner

Yale Support

Vi kan egentligen felsöka på samma sätt som du själv kan googla dig till att felsöka.

Däremot kan vi göra betydligt mer på plats när vi felsöker. 

  • Avstånd emellan dörr och karm 

  • Tröskel

  • Gångjärn 

  • Eventuella felmarginaler i monteringen

  • Kodlåsets faktiska funktioner 

  • Känna igen missljud, motstånd eller annat som inte stämmer med en hur en fullt fungerande Yale produkt normalt uppvisar och hur den ska fungera
     

Här kommer vår kunskap in och med flera hundra installationer sedan 2011 har vi en god kunskap om de olika fel och problem som alla med en Yale produkt kan uppleva.
 

När vi behöver Yales support?

  • Om en uppkopplad produkt är död trots att batterierna är nya och färska.

  • När en uppkopplad produkt inte tar programmeringen i appen.

  • När en uppkopplad produkt visar fel i appens logg eller fel i appen.

  • Det finns även andra fel som uppkommer där vi måste prata med Yales Support och skapa ett ärende.

  • Vid fel på elektoniska komponenter tillexempel när din Yale säger "motor jam" men inget av det vi gör får låset att sluta säga "motor jam".

Då startar vi ett ärende för att få komponenten som felar utbytt på garantin.

När gäller inte garantin?

Om du, någon du känner eller någon annan fysiskt skruvat på kodlåset, slutblecket, karm eller gångjärn - då upphör garantin som gäller vår installation från oss.

Om det ligger en sten på tröskeln till exempel - då är vårt besök inte på garanti.

Jag har bytt till nya batterier - men på plats sitter det inte alkaliska batterier, eller batterier från olika tillverkare (varumärken) blandat i kodlåset - då är det inte garanti. 

Din dörr har blåst upp och det finns märken på trycket på kodlåset som indikerar att kodlåset fått sig en smäll - då täcker inte garantin.

När gäller garantin?

Du har bytt till nya korrekta alkaliska batterier men problematiken fortsätter.

Elfel från fabrik.

Installationsfel som inte beror på att dörren slagit sig eller att tröskel/karm svällt/slagit sig.

Yale Nödhjälp

Tryggt & säkert med oss på Familjeföretaget BC Låsservice AB

Yale Installer Partner
Yale Doorman L3S Chrome
Yale Doorman och Accesspunkt
Yale Linus

Det säkerhetsbehov du har samlat hos en leverantör

BC Låsservice AB Tryggt & Säkert Låssmed på Ekerö och Mälaröarna
bottom of page