top of page

Välkommen till bloggen!

Håll dig uppdaterad med det senaste

Tack för att du följer vår blogg!

Sök

ASSA får ta mycket skit

ASSA får ta mycket skit men precis som alltid tycker jag att det är extremt viktigt att lyfta såväl företag som individer när man är nöjd och glad.

Så för att bli bemött på det sätt jag själv och vårt företag önskar bli bemötta kommer här positiv feedback om ASSA Abloy Opening Solutions och deras Helpdesk, MKS, ASM Support och vår sälj representant.


Jag har haft en bajsmacka på jobbet, en sådan där "skjut på framtiden det tar för mycket tid, energi och löser sig aldrig" problematik.

Ja, det handlar om ASM och ja det har tagit 10 månader.

Men idag, just idag den 12:e September 2024 så hände det.

ASM fungerar, och det fungerar felfritt.

JAG ÄR SÅ GLAD, JAG SKULLE KUNNA DÖPA MITT FÖRSTFÖDDA BARN TILL ja just det, hur kommer det sig att det plötsligt fungerar?


Turerna har varit många, våra trötta utarbetade datorer har inte accepterat uppdateringar, vägrat starta skrivare, inte synkat med VPN tunnlar och helt enkelt gjort våra nyare systems liv FÖRDJÄVLIGT rent ut sagt.


VA?! Hur kan ni ha klarat er i 10 månader UTAN ASM!?

Ja, där kommer Helpdesk och ASM in i bilden, de har tillsammans med får felanmälan och vårt ärende hjälpt oss hålla liv i de få system som vi servar med ASM programmets hjälp.

Chockande va? Att ett 42 år gammalt låsbolag inte har en hel hög system i ASM.

Förklaringen är enkel, vi har en hel uppsjö 1000-4000-Maxi-5000-system därute i Ekerös Bostadsrättsföreningar och hos företagare.


Jag vet inte hur jag som egenföretagare ska känna när man säljer in låssystem som bara funkar, år efter år ÅRTIONDE efter ÅRTIONDE utan att vi behöver göra vare sig hjärt- eller -lungräddning på systemet.

Självklart känner jag inget annat än yrkesstolthet, vi vill sälja produkter och tjänster som förenklar, tryggar, säkrar och fungerar år efter år efter år.

Vi kanske underhåller de för bra, använder för bra behör eller något annat vad vet jag men de lever i allra högsta grad i våra pärmar.

Japp, sida upp och sida ned med system som bara överlever, år efter år.


I morse bestämde jag mig, nu måste det lösas, fler kunder vänder sig till oss och det är dags att bredda ytterligare och addera ASM till en daglig arbetskollega, i stället för något man sneglar på någon gång på ett år.


Jag ringde och ASM Supporten reggade mitt ärende och någon skulle återkomma.

Känslan av "okej, någon dag kanske inte idag" infann sig snabbt och jag fortsatte dagen och till sist var jag upptagen med precis allt utom ASM.

Då ringde supporten som skulle hjälpa mig installera ASM på en ny dator.

Det gick inte helt felfritt, men inom en timma så fanns den där.

Vår ASM och efter några minuter med näsan i pärmarna hittade jag min kod för dosan och kunde därmed börja använda ASM fullt ut.

Jag ringde MKS och bad att få våra låssystem skickade till oss.

Inom en timma var alla system inlästa utan fel och efter att ha granskat de så fanns allt, precis så som vi antecknat.

Efter ytterligare 20 minuter var det första behörighetsavtalet för ett system där em förening önskade byta till oss som servicestation.


Hos ASSA finns en kompetens på individnivå som sällan uppskattas eller uppmärksammas. Jag tänker inte hänga ut vederbörande men du, AAOS anställd som idag hjälpte Familjeföretaget BC Låsservice AB att installera ASM vet att just du är dagens osjungna hjälte som vi vill lyfta i vår blogg och tacka lite extra.


Och i sann anda av min vanliga tur släpps ett helt nytt program för låssystemhantering från ASSA redan i nästa vecka.. SÅATTEH japp.

Jag och Familjen BC Låsservice kommer glatt hoppa på tåget då vår ASM tekniker även kontrollerade att vår dator uppfyller kraven för det nya programmet.


Så du medarbetare på ASM support som hjälpte oss idag STORT TACK

Till MKS som meddelade att systemen skickats till oss STORT TACK

Till Helpdesk MKS och Order som hållit liv i våra system sen ASM brakade ihop förra året STORT TACK


Sen har vi vår säljare Johan som i kulisserna hjälpt mig med frågor kring Yale, den kommande säkerhetsmässan, och såklart mer Yale åt kunderna.


Med dessa positiva ord lämnar jag allt tekniskt strul bakom mig för den här gången och ser fram emot att komma till arbetet i morgon och ha fungerande kassa, dator, ASM, maskiner och förhoppningsvis glada och positiva anställda/kollegor/familjemedlemmar.


& Glöm inte att vi ses både i morgon 09-15 och på Lördag 10-15 under eventet "Smaka på Ekerö" där vi kommer ha brandvarnare, nyckelkopiering, låsspray, hänglås och mycket mer inom säkerhet tillgängligt i vår butik.

Dessutom delar vi ut våra nya SJUKT PROFFSIGA broschyrer och så landar vår nya ljuslådeskylt i butiken och monteras inför helgens event.





Håll er uppdaterade och följ med oss och mig på resan som VD för det 42 år gamla Familjeföretaget BC Låsservice AB din lokala låssmed på Ekerö och Mälaröarna



Smaka på Ekerö 14 September 2024 11 till 15 i Ekerö Centrum med Familjeföretaget BC Låsservice AB


Varma sensommar snudd på hösthälsnigar,

Angelica, Jan och Timmy

Tack för att du följer oss!

bottom of page